DBP heyeti, Elih’in Qabilcewz ilçesine bağlı köylerde halk buluşmaları gerçekleştirdi. Çiğdem Kılıçgün Uçar, Kürt sorununun artık değişen koşullarda konuşulduğunu belirtti
Demokratik Bölgeler Partisi (DBP), “Barışın Sözünü Halkla Kuruyoruz” şiarıyla Elih’in Qabilcewz (Sason) ilçesinde bağlı Sêbanê (Karameşe) köyünde halk buluşması gerçekleştirdi. Aralarında DBP Eş Genel Başkanı Çiğdem Kılıçgün Uçar’ın da bulunduğu heyet, ilk olarak Malê Mêrgê’de (Yeniköy) karşılandı. Ardından Sêbanê de halkla bir araya gelen heyet, halkın sürece ilişkin sorularını dinledi.
Burada konuşan Çiğdem Kılıçgün Uçar, “1990’lı yıllardan beri hem Kürt halkı hem de Kürt hareketi, sürekli Kürt’ün varlığının kabul edilmesi için büyük bir çaba içinde. Dolayısıyla yeni bir şey konuşmuyoruz ama yeni koşullarda bunu dile getiriyoruz. Çünkü koşullar değişti. Hiç bir siyasi parti durduk yere Kürt sorununu konuşmaya başlamadı. Bunun arka planı şudur. ‘Kürtler artık eski Kürtler değil, Kürtler artık bir güç’ olduğu için bütün siyasiler bunu konuştu” dedi.
Konuşmaların ardında Kêlhesna (Kelhasan) köyüne geçen heyet, burada da halkın sorularını dinledi. Burada talebini dile getiren Fatma Onar, Kürt siyasi hareketinin her yurttaşa eşit bir şekilde yaklaşmasını istedi. Ardından söz alan Kamile Onar da “Bu savaşın durmasını, artık ölümlerin olmamasını istiyoruz. Herkesin canı yandı, canı yanmayan kimse mi kaldı” diye sordu.
Ardından Qabilcewz ilçesinde esnaf ziyareti yapan heyet, halkla yapılan sohbetlerin ardından ilçe ziyaretini tamamladı.
Halk buluşması akşam 20.00’da Korik Mahallesi ve Mele Ewdilla Parkı’nda devam edecek.
Kaynak: MA









