• İletişim
  • Yazarlar
  • Gizlilik Politikası
28 Haziran 2026 Pazar
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
ABONE OL!
GİRİŞ YAP
Yeni Yaşam Gazetesi
JIN
  • Anasayfa
  • Gündem
    • Güncel
    • Yaşam
    • Söyleşi
    • Forum
    • Politika
  • Günün Manşeti
    • Karikatür
  • Kadın
  • Dünya
    • Ortadoğu
  • Kültür
  • Ekoloji
  • Emek
  • Yazarlar
  • Panorama
    • Panorama 2025
    • Panorama 2024
    • Panorama 2023
    • Panorama 2022
  • Tümü
  • Anasayfa
  • Gündem
    • Güncel
    • Yaşam
    • Söyleşi
    • Forum
    • Politika
  • Günün Manşeti
    • Karikatür
  • Kadın
  • Dünya
    • Ortadoğu
  • Kültür
  • Ekoloji
  • Emek
  • Yazarlar
  • Panorama
    • Panorama 2025
    • Panorama 2024
    • Panorama 2023
    • Panorama 2022
  • Tümü
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Yeni Yaşam Gazetesi
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Ana Sayfa Editörün Seçtikleri

Özel Sektör Öğretmenleri: Temmuz ortasında yeniden Ankara’da olacağız

28 Haziran 2026 Pazar - 20:15
Kategori: Editörün Seçtikleri, Emek-Ekonomi

Ankara’da 13 gün süren açlık grevini sonlandırarak İzmir’e dönen Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri, taleplerine olumlu yanıt verilmezse Temmuz ayı ortasında yeniden Ankara’da olacaklarını açıkladı

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası İzmir Şubesi, mülakatlarda yaşadıkları hak ihlallerine ilişkin Türkan Saylan Kültür Merkezi önünde basın açıklaması yaptı. “Hakkımız olanı istiyoruz, taban maaş” pankartı açılan açıklamaya kentte bulunan siyasi parti ve kurumlar da katıldı.

Açıklamada konuşan Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası MYK Üyesi Rabia Atbaş, Ankara’da yaptıkları 13 gün süren açlık grevinin ardından İzmir’e döndüklerini belirtti.

Ankara’da 14 gün boyunca güvencesizliğe mahkûm edilen özel sektör öğretmenleri ve atama hakkı elinden alınan mülakat mağduru öğretmenler adına ses olduklarını söyleyen Rabia Atbaş, “Çünkü biliyoruz ki öğretmenin yoksullaştırıldığı, güvencesiz bırakıldığı bir ülkede nitelikli eğitimden de söz edilemez. Bu süreçte taleplerimizi duyurabilmek için bakanlıkların önünde bekledik, yürüdük, basın açıklamaları yapmak istedik. Güvenparkta, Kurtuluş parkında emniyet güçleri tarafından darp edildik. Demokratik ve anayasal haklarımızı kullanmak istediğimiz her gün polis şiddetiyle karşılaştık. Defalarca gözaltına alındık. Tekmelendik, saçlarımız çekildi, boğazlarımız sıkıldı, biber gazına maruz bırakıldık. Yalnızca sesimizi duyurmaya çalıştığımız için maruz kaldığımız bu şiddeti, bu insanlık onurunu zedeleyen muameleyi unutmayacağız” dedi.

‘Umutsuz değiliz’

Bütün bunlara rağmen Ankara’dan ayrılırken geriye umutsuzluk bırakmadıklarını kaydeden Rabia Atbaş, “Ankara’da dayanışmanın en güçlü hâline tanıklık ettik. Türkiye’nin dört bir yanından öğretmenler, öğrenciler, veliler, emek ve meslek örgütleri, demokratik kitle örgütleri, sanatçılar, milletvekilleri ve vicdan sahibi binlerce insan yanımızda oldu. Bir ziyaretle, bir telefonla, bir mesajla, bir omuz verişle yalnız olmadığımızı hissettirdiler. Biz Ankara’dan yalnızca eylem yapmış insanlar olarak değil, mücadelemizin ne kadar büyüdüğünü görmüş insanlar olarak ayrıldık. İliklerimize kadar hissettik ki; aslında kazanan biz olduk. Çünkü artık bu mücadele yalnızca özel sektör öğretmenlerinin ya da ataması yapılmayan öğretmenlerin mücadelesi değildir. Bu mücadele, emeğin, adaletin ve insanca yaşam hakkının mücadelesine dönüşmüştür. Bizi güçlü kılan da tam olarak budur” ifadelerini kullandı.

‘Direnişimiz bitmedi’

Açlık grevini sonlandırdıklarını, fakat direnişlerinin asla bitmeyeceğini dile getiren Rabia Atbaş, “Bugün içinde bulunduğumuz süreçte NATO Zirvesi nedeniyle Ankara’da uygulanacak güvenlik yasakları ve kısıtlamalar da mücadelemizin koşullarını değiştirmiştir. Günlerdir gözü bizimle olan ailelerimize, dostlarımıza, öğrencilerimize ve kalbi bizimle atan herkese karşı da sorumluluğumuz var. Mücadele yalnızca direnmek değil, doğru zamanda doğru adımı atabilmektir. Bu nedenle direnişimizi bugünden itibaren illerimizde sürdüreceğiz. Ancak bu Ankara’daki direnişimizin bittiği anlamına gelmiyor. Buradan açıkça ilan ediyoruz: NATO sürecinin ardından taleplerimiz konusunda somut ve olumlu bir adım atılmazsa, temmuz ayının ortasında yeniden Ankara’da olacağız. Daha güçlü olacağız. Daha kalabalık olacağız. Ve haklarımızı alana kadar mücadelemizden bir adım dahi geri atmayacağız” diye konuştu.

Kaynak: MA

PaylaşTweetGönderPaylaşGönder
Önceki Haber

İstanbullular Özgürlük Mitingi’ne aktı: On binler özgürlüğü haykırdı

Sonraki Haber

Aktaş: Çözüm demokratik müzakeredir, özgür yaşamdır

Sonraki Haber

Aktaş: Çözüm demokratik müzakeredir, özgür yaşamdır

SON HABERLER

Amedspor akademi seçmelerinin detayları açıklandı

Yazar: Yeni Yaşam
28 Haziran 2026

Darp edilerek alınmıştı: Beyin sarsıntısı geçiren Furkan Aksu gözaltında tutuluyor

Yazar: Yeni Yaşam
28 Haziran 2026

WSJ: ABD-İran barış görüşmeleri Hürmüz gerilimi nedeniyle askıya alındı

Yazar: Yeni Yaşam
28 Haziran 2026

Aktaş: Çözüm demokratik müzakeredir, özgür yaşamdır

Yazar: Yeni Yaşam
28 Haziran 2026

Özel Sektör Öğretmenleri: Temmuz ortasında yeniden Ankara’da olacağız

Yazar: Yeni Yaşam
28 Haziran 2026

İstanbullular Özgürlük Mitingi’ne aktı: On binler özgürlüğü haykırdı

Yazar: Yeni Yaşam
28 Haziran 2026

Tuncer Bakırhan: Çerçeve yasa demokratikleşmenin anahtarıdır

Yazar: Yeni Yaşam
28 Haziran 2026

Bir Kategori Seçin Lütfen…

  • İletişim
  • Yazarlar
  • Gizlilik Politikası
yeniyasamgazetesi@gmail.com

© 2022 Yeni Yaşam Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

E-gazete aboneliği için tıklayınız.

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Tümü
  • Güncel
  • Yaşam
  • Söyleşi
  • Forum
  • Politika
  • Kadın
  • Dünya
  • Ortadoğu
  • Kültür
  • Emek-Ekonomi
  • Ekoloji
  • Emek-Ekonomi
  • Yazarlar
  • Editörün Seçtikleri
  • Panorama
    • Panorama 2025
    • Panorama 2024
    • Panorama 2023
    • Panorama 2022
  • Karikatür
  • Günün Manşeti

© 2022 Yeni Yaşam Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır