Ankara’da 13 gün süren açlık grevini sonlandırarak İzmir’e dönen Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri, taleplerine olumlu yanıt verilmezse Temmuz ayı ortasında yeniden Ankara’da olacaklarını açıkladı
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası İzmir Şubesi, mülakatlarda yaşadıkları hak ihlallerine ilişkin Türkan Saylan Kültür Merkezi önünde basın açıklaması yaptı. “Hakkımız olanı istiyoruz, taban maaş” pankartı açılan açıklamaya kentte bulunan siyasi parti ve kurumlar da katıldı.
Açıklamada konuşan Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası MYK Üyesi Rabia Atbaş, Ankara’da yaptıkları 13 gün süren açlık grevinin ardından İzmir’e döndüklerini belirtti.
Ankara’da 14 gün boyunca güvencesizliğe mahkûm edilen özel sektör öğretmenleri ve atama hakkı elinden alınan mülakat mağduru öğretmenler adına ses olduklarını söyleyen Rabia Atbaş, “Çünkü biliyoruz ki öğretmenin yoksullaştırıldığı, güvencesiz bırakıldığı bir ülkede nitelikli eğitimden de söz edilemez. Bu süreçte taleplerimizi duyurabilmek için bakanlıkların önünde bekledik, yürüdük, basın açıklamaları yapmak istedik. Güvenparkta, Kurtuluş parkında emniyet güçleri tarafından darp edildik. Demokratik ve anayasal haklarımızı kullanmak istediğimiz her gün polis şiddetiyle karşılaştık. Defalarca gözaltına alındık. Tekmelendik, saçlarımız çekildi, boğazlarımız sıkıldı, biber gazına maruz bırakıldık. Yalnızca sesimizi duyurmaya çalıştığımız için maruz kaldığımız bu şiddeti, bu insanlık onurunu zedeleyen muameleyi unutmayacağız” dedi.
‘Umutsuz değiliz’
Bütün bunlara rağmen Ankara’dan ayrılırken geriye umutsuzluk bırakmadıklarını kaydeden Rabia Atbaş, “Ankara’da dayanışmanın en güçlü hâline tanıklık ettik. Türkiye’nin dört bir yanından öğretmenler, öğrenciler, veliler, emek ve meslek örgütleri, demokratik kitle örgütleri, sanatçılar, milletvekilleri ve vicdan sahibi binlerce insan yanımızda oldu. Bir ziyaretle, bir telefonla, bir mesajla, bir omuz verişle yalnız olmadığımızı hissettirdiler. Biz Ankara’dan yalnızca eylem yapmış insanlar olarak değil, mücadelemizin ne kadar büyüdüğünü görmüş insanlar olarak ayrıldık. İliklerimize kadar hissettik ki; aslında kazanan biz olduk. Çünkü artık bu mücadele yalnızca özel sektör öğretmenlerinin ya da ataması yapılmayan öğretmenlerin mücadelesi değildir. Bu mücadele, emeğin, adaletin ve insanca yaşam hakkının mücadelesine dönüşmüştür. Bizi güçlü kılan da tam olarak budur” ifadelerini kullandı.
‘Direnişimiz bitmedi’
Açlık grevini sonlandırdıklarını, fakat direnişlerinin asla bitmeyeceğini dile getiren Rabia Atbaş, “Bugün içinde bulunduğumuz süreçte NATO Zirvesi nedeniyle Ankara’da uygulanacak güvenlik yasakları ve kısıtlamalar da mücadelemizin koşullarını değiştirmiştir. Günlerdir gözü bizimle olan ailelerimize, dostlarımıza, öğrencilerimize ve kalbi bizimle atan herkese karşı da sorumluluğumuz var. Mücadele yalnızca direnmek değil, doğru zamanda doğru adımı atabilmektir. Bu nedenle direnişimizi bugünden itibaren illerimizde sürdüreceğiz. Ancak bu Ankara’daki direnişimizin bittiği anlamına gelmiyor. Buradan açıkça ilan ediyoruz: NATO sürecinin ardından taleplerimiz konusunda somut ve olumlu bir adım atılmazsa, temmuz ayının ortasında yeniden Ankara’da olacağız. Daha güçlü olacağız. Daha kalabalık olacağız. Ve haklarımızı alana kadar mücadelemizden bir adım dahi geri atmayacağız” diye konuştu.
Kaynak: MA









