Gimgim’in Xwarik köyünde planlanan JES projesine karşı devam eden nöbet eylemini Çorsan köyü devraldı
Mûş’un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyünde, Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş., tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santraline (JES) projesine karşı, Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi’nin başlattığı çadır nöbeti eylemi devam ediyor.
57’nci gününe giren nöbette çadırlara “Ev erd mirasa kal û bavan ê emanetê nifşên pêşe rojê ye. Em JES naxwazin”, “No hard mîrase kal û bavikan o. Bavoke demê ameyoxî. JES newazenime”, “Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz” pankartı asıldı.
57’inci gününde nöbet eylemini, Çorsan köyü sakinleri devraldı.
Kaynak: MA









