• İletişim
  • Yazarlar
  • Gizlilik Politikası
22 Haziran 2026 Pazartesi
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
ABONE OL!
GİRİŞ YAP
Yeni Yaşam Gazetesi
JIN
  • Anasayfa
  • Gündem
    • Güncel
    • Yaşam
    • Söyleşi
    • Forum
    • Politika
  • Günün Manşeti
    • Karikatür
  • Kadın
  • Dünya
    • Ortadoğu
  • Kültür
  • Ekoloji
  • Emek
  • Yazarlar
  • Panorama
    • Panorama 2025
    • Panorama 2024
    • Panorama 2023
    • Panorama 2022
  • Tümü
  • Anasayfa
  • Gündem
    • Güncel
    • Yaşam
    • Söyleşi
    • Forum
    • Politika
  • Günün Manşeti
    • Karikatür
  • Kadın
  • Dünya
    • Ortadoğu
  • Kültür
  • Ekoloji
  • Emek
  • Yazarlar
  • Panorama
    • Panorama 2025
    • Panorama 2024
    • Panorama 2023
    • Panorama 2022
  • Tümü
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Yeni Yaşam Gazetesi
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Ana Sayfa Emek-Ekonomi

Gıda-İş: Yeni ekonomik program ile kıdem ve ihbar kaldırılıyor

11 Ekim 2020 Pazar - 10:28
Kategori: Emek-Ekonomi, Manşet

Sendikalar yeni açıklanan ekonomik programa karşı tepkilerini sürdürüyor. Gıda-İş Genel Başkanı Seyit Aslan’a göre işçilerin kıdem hakları ortadan kalkıyor

Meclis’in açılmasıyla kıdem tazminatı tartışmaları yeniden alevlendi. Hükümet direk kıdem tazminatına yönelmese de açıklanan Yeni Ekonomi Programı’nda (YEP) fiilen kıdem tazminatının kaldırılması planlanıyor.

Açıklanan programda, kısmı zamanlı çalışmaya teşvik ve istihdam konuları çokça tartışıldı. Ekonomistler ve sendikacılar bu durumdan çok kaygılı. Çünkü kıdem ve ihbar tazminatının bu düzenleme ile fiilen kaldırılabileceğini düşünüyorlar.

Gençler alamayacak

Buna göre sayıları milyonlara ulaşan işsiz gençlerin istihdamını kolaylaştırma adı altında süreli sözleşmelerin önünün açılacağı ifade edilirken, gençlerin ayda 5-10 gün çalıştırılarak işsizler listesinden düşürülmesi planlanıyor. Ancak bu çalıştıkları sürelerde emeklilik için gereken sigorta primleri yatmayacak. Bu gençlerin hem emekli olmaları zora girecek hem de kıdem ve ihbar tazminatı alamayacaklar. İşveren ise asgari ücretli işçi başına 868 TL SGK primini ödemekten kurtulacak.

MA’dan Kadir Güney’e YEP’i değerlendirenTürkiye Gıda Sanayii İşçileri Sendikası (Gıda-İş) Genel Başkanı Seyit Aslan, amacın kıdemi budamak olduğunu söyledi.

İktidarın kıdem tazminatını budamak için her yolu denediğini belirten Aslan, bunun için iktidarın şimdi de 25 yaş altı ve 50 yaş üstü işçileri belirli süreli sözleşmelerle çalıştırmasının yaygınlaştırılması yöntemini bulduğunu söyledi. Aslan, “Bu gruptaki işçiler için belirli süreli sözleşme ile çalıştırılması demek en az 15-20 yıl kıdem tazminatı hakkı olmadan çalışmasıdır” diye belirtti.

Sendikalı çalışmaya darbe

İktidarın belirli süreli sözleşmelerle işçileri çalıştırmasının kıdem tazminatının gaspı olduğuna işaret eden Aslan, sözleşmeyle çalışmanın kayıt dışı işçiliği arttıracağını söyledi. Aslan, “Patronlar kıdemi vermemek için bir yıl dolmadan giriş çıkış yaparak işçinin bütün güvencesini ortadan kaldıracak. Aynı zamanda sendikalı ve güvenceli çalışmaya da darbe vurulacak. Sözleşmeyle çalıştırma en az kıdem tazminatının gaspı kadar kapsamlı bir saldırıdır” diye konuştu.

İşçi sınıfına bir şey çıkmaz

Bakan Berat Albayrak’ın açıkladığı paketin yeni bir paket olmadığını ve ekonominin kötüleştikçe yeni paketlerin hazırlandığını dile getiren Aslan, paketlerin ortak yönünün ise işçi haklarını işverenlere kaynak olarak vermek olduğuna dikkat çekti. Aslan, “İşçiler ücretsiz izin uygulamalarının, işten atmaların son bulmasının isterken, bakan bu saldırıları devam ettirecek bir program açıkladı. Programın amacı daha fazla işsizlik, yoksulluktan öte bir şey değil. Bu paketlerden işçi sınıfının yaşamlarının kolaylaştıracak hiçbir şey çıkmaz ve çıkmayacaktır” ifadelerini kullandı.

Birleşik mücadele

“Açlığa, yoksulluğa, işsizliğe, sürü bağışıklığına, savaş ve sömürü politikalarına, kayyım atamalarına, siyasi baskılara karşı mücadelenin ortaklaşmasının zemini her zamandan daha güçlüdür” diyen Aslan, “Sorunları sadece seçim sürecine tahvil ederek saldırıları püskürtemeyiz. En acil talepler etrafında tüm emek ve demokrasi güçlerinin birleşik mücadelesine ihtiyaç var” dedi.

HABER MERKEZİ

PaylaşTweetGönderPaylaşGönder
Önceki Haber

Kars Belediyesi Eşbaşkanları için AYM ve AİHM’e başvurulacak

Sonraki Haber

Darp edip mayınlı araziye yolladılar: 4 ölü

Sonraki Haber

Darp edip mayınlı araziye yolladılar: 4 ölü

SON HABERLER

‘Özgürlük Mitingi’ne çağrı: Newroz ruhuyla miting alanında olalım

Yazar: Yeni Yaşam
22 Haziran 2026

AK PM EUL Grubu Eşbaşkanı: Eşit müzakere için Abdullah Öcalan’ın özgürlüğü sağlanmalı

Yazar: Yeni Yaşam
22 Haziran 2026

Sit alanın kaderi müze müdürlüğüne kaldı

Yazar: Yeni Yaşam
22 Haziran 2026

Doç. Dr. Serhun Al: Suriye, İran ve Irak’taki Kürtlerin haklarını da savunabilecek bir vizyon geliştirilmeli

Yazar: Yeni Yaşam
22 Haziran 2026

Ortak talep: Ulusal birlik ertelenemez ihtiyaçtır

Yazar: Yeni Yaşam
22 Haziran 2026

Batman Bakım Merkezi’ndeki vahşetin tanığı: Engelli genci mumya gibi sardılar

Yazar: Yeni Yaşam
22 Haziran 2026

Adalar Belediyesi soruşturması: 39 kişi adliyeye sevk edildi

Yazar: Yeni Yaşam
22 Haziran 2026

Bir Kategori Seçin Lütfen…

  • İletişim
  • Yazarlar
  • Gizlilik Politikası
yeniyasamgazetesi@gmail.com

© 2022 Yeni Yaşam Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

E-gazete aboneliği için tıklayınız.

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Tümü
  • Güncel
  • Yaşam
  • Söyleşi
  • Forum
  • Politika
  • Kadın
  • Dünya
  • Ortadoğu
  • Kültür
  • Emek-Ekonomi
  • Ekoloji
  • Emek-Ekonomi
  • Yazarlar
  • Editörün Seçtikleri
  • Panorama
    • Panorama 2025
    • Panorama 2024
    • Panorama 2023
    • Panorama 2022
  • Karikatür
  • Günün Manşeti

© 2022 Yeni Yaşam Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır