Ankara’da 11 gündür açlık grevi sürdüren öğretmenler, AKP Grup Başkanı Abdullah Güler ile yaptıkları görüşmenin sonuç vermediğini belirterek muhatap alınmadıklarını söyledi. Öğretmenler Güler’in, ‘2030 yılından sonra zaten öğretmenlik bitecek, robotlar, yapay zekalar yerine gelecek’ dediğini aktardı
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası ve Mülakat Mağduru Öğretmenler Platformu üyesi öğretmenlerin hakları için Ankara’da başlattıkları açlık grevi eylemi 11’inci gününde devam ediyor. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara İl Temsilciliği önünde sürdürülen eylemde, ders tahtasında “Komisyon toplansın, haklarımız iade edilsin, bu zulüm bitsin” yazısı yazılırken, “Öğretmenler açlık grevinde” pankartı açıldı.
Öğretmenlerden oluşan heyetin siyasi partilerle görüşmeleri de devam ediyor. 23 Haziran’da Eğitim Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan ve AKP Konya Milletvekili Latif Selvi ile görüşme gerçekleştiren öğretmenler, dün akşam da AKP Grup Başkanı Abdullah Güler ile Meclis’te görüştü.
Görüşmeye dair bilgi veren öğretmenler, AKP ile yapılan görüşmelerin olumsuz geçtiğini belirtti. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyesi öğretmen Pelin Çapar, “Öğretmen sendikasını, öğretmenleri yok sayan, muhatap almadıklarını gösteren bir tavır ve tutumla karşılaştık. Toplantıda şunu bir kez daha net gördük ki karşı taraf bizi muhatap almıyor. Bizi bu işin bir tarafı olarak görmüyorlar. Biz sendika olarak da bu tutumu kabul etmiyoruz” dedi.
‘Dalga geçer gibi…’
Güler’in öğretmenlere yönelik yaklaşımını eleştiren Pelin Çapar, “Toplantıda, dalga geçer bir şekilde eğitimle hiçbir alakası olmayan fikri dahi olmayan Abdullah Güler, arkadaşlarımıza ‘2030 yılından sonra zaten öğretmenlik bitecek, robotlar, yapay zekalar yerine gelecek’ demiş. Biz bu tutumla birlikte bu dalga geçer konuşmayı da reddediyoruz. Biz eğitimciyiz. Eğitimle birlikte kendi haklarımızı da alacağız. Gençlerin eğitimini de biz kurtaracağız, haklarımızı da biz alacağız” diye belirtti.
‘Tek tipleştirmeye dönük çabalar’
Öğretmenliğin yerine yapay zekanın değerlendirilmesinin tehlikelerine karşı uyaran Pelin Çapar, bu sözlerin öğretmenlere yönelik tutumu gösterdiğini belirtti. Pelin Çapar, “O zaman eğitim fakültelerini kapatsınlar” dedi. Pelin Çapar, ayrıca öğretmen olarak görevlerinin aynı zamanda çocuklara bir rol model olmak olduğunu ve öğretmenliğin karşılaştırıldığı yapay zekanın bunun yerini alamayacağını da ekledi.
Görüşmeler çözüm odaklı değil
Ayşenur Çalışkan ise 23 Haziran’da Eğitim Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan ile gerçekleşen görüşmeye dair şunları söyledi: “Görüşmeden sonra Ayşen Gürcan yaptığı paylaşımda bizden atama hakkı isteyen öğretmenler olarak bahsetti. Biz atama talebi isteyen öğretmenlerden ziyade bunu hak etmiş, hakkı elinden çalınmış öğretmenleriz. Bu ifadeden rahatsızlık duyduğumuzu belirtmek istiyorum.”
Ayşenur Çalışkan, dün AKP Grup Başkanı Güler ile yaptıkları görüşmedeki tavırlarının sorunu çözmeye odaklı olmadığını ifade etti.
Haber: Deniz Karabudak / MA









