Abdullah Öcalan’ın özgürlüğü için düzenlenecek olan ‘Özgürlük Mitingi’ için Xarpêt, Çewlîg, Dêrsim, Êlih, Şirnex, Nisêbîn, Sêrt’ten binlerce kişi yola çıktı
Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın fiziki özgürlüğü talebiyle “Özgür Önderlikle Demokratik Topluma” şiarıyla İstasyon Meydanı’nda saat 17.00’de düzenlenecek olan bölge mitingi için birçok kentten binlerce kişi araçlarla yola çıktı.
Miting için, Amed’in dış ilçeleri, Çewlîg (Bingöl), Dêrsim, Xarpêt (Elazığ), Êlih (Batman) ve Sêrt’ten (Siirt) onlarca araçla yurttaşlar yola çıktı. Dêrsim merkez ve 8 ilçesinden 10, Xarpet ve ilçelerinden 9 araç yola çıkarken, Çewlig ve ilçelerinde ise 20 minibüs yola çıktı. Sêrt’ten 18 dolmuş 1 otobüs yola çıkarken 30’dan fazla özel araç, Êlih’te ise şuana kadar 20 dolmuş yola çıkarken, 54 özel araç hareket etti.
Xarpêt’in Dep (Karakoçan) ilçesinde yola çıkan gençlerin, “Mazlum yoldaşın ruhuyla Önderliğin özgürlüğü için buradayız” yazılı pankartı ardından çekilen halaylardan sonra yola çıkması dikkat çekti. Yine tüm kentlerden yola çıkanlar araç içinde seslendirdikleri şarkılarla yolculuğunu sürdürüyor.
Sabahın erken saatlerinde Şirnex merkez ve ilçelerinden yola çıkan binlerce kişi, Mêrdîn’in Nisêbîn (Nusaybin) ilçesinde bir araya geldi.
İlçe girişinde bir tesiste bir araya gelen yurttaşlar, Kürtçe şarkılar eşliğinde halay çekerek, “Jin, jiyan, azadî” ve “Bijî Serok Apo” sloganları attı.
Çok sayıda kişi de özel araçlarıyla miting için Amed’de doğru hareket etti.
Kaynak: MA









