Wan’da yapılacak ‘Özgürlük Mitingi’ne katılmak için Serhad kentlerinden yüzlerce kişi yola çıktı
Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın özgürlüğünün sağlanması talebiyle Wan’da “Özgür Önderlikle Demokratik Topluma” şiarıyla saat 17.00’da miting gerçekleştirilecek. Newroz Alanı’nda gerçekleştirilecek “Özgürlük Mitingi”ne katılmak amacıyla halk Serhad’ın Erzirom, Mûş, Îdir, Agirî ve Colemêrg kentlerinden yola çıktı.
Erzirom
Miting için Erzirom’un Qereyazi (Karayazı), Xoresan (Horasan), Tatos (Tekman) ilçeleri olmak üzere birçok noktadan araçlar Wan’a doğru hareket etti.
Mûş
Mûş’tan da merkez, Kop (Bulanık), Milazgir (Malazgirt) ve Gimgim (Varto) olmak üzere çok sayıda yurttaş “Özgürlük Mitingine” katılmak üzere yola çıktı.
Agirî
Agirî’de halk ve demokratik kitle örgütü temsilcileri bir araya gelerek yola çıktı. Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Agirî İl Örgütü binası önünde toplanan çok sayıda kişi, erbaneler ve şarkılar eşliğinde büyük bir coşkuyla Wan’a hareket etti. Kentin tüm ilçelerinden de halk araçlarla Wan’a doğru yola çıktı.
Îdir
Îdir’de de çok sayıda yurttaş, sabahın erken saatlerinde Îdir Otogarı’nda buluşarak otobüslerle coşkulu bir şekilde Wan’a doğru yola çıktı.
Colemêrg
“Özgürlük Mitingi” için Colemêrgli yurttaşlar da yola koyuldu. Colemêrg’in dört bir yanında mitinge katılmak yola çıkan 7’den 70’e herkes, Elbak (Başkale) girişinde halay çekti.
Yöresel kıyafetleriyle katılan genç ve kadınlar seslendirdikleri kilamlarla halay çekti. Çevredeki yurttaşlar da halaya katıldı. Ardından kitle Wan merkeze geçmek için yeniden yola çıktı.
Kaynak: MA









