Hezex, Basa ve Kerboran ilçeleri kırsalında bulunan doğal güzelliklerin meskeni Newala Qoriyê, ziyaretçilerin bıraktığı atıklarla çöplüğe çevrildi
Şirnex’in Hezex (İdil) ile Basa (Güçlükonak) ilçeleri ve Mêrdîn’in (Kerboran) ilçeleri arasında yer alan Newala Qoriyê (Cehennem Deresi), ziyaretçilerin bıraktığı atıklarla çöplüğe çevrildi. Havaların ısınmasıyla birlikte piknik yapmak isteyenler için uğrak bir nokta olan vadi doğal güzellikleriyle biliniyor. Vadi, çöp yığınlarından ve kokudan geçilemez hale geldi.
Doğal güzellik çöple dolu!
Doğal güzelliği ile görenleri kendine hayran bırakan dere son 3 yıldır bölgeye gelen ziyaretçiler tarafından kirletiliyor. Ziyaretçilerin bıraktığı çöpler, derenin kirlenmesine neden oluyor. Ayrıca suda yaşayan canlıların yaşamını tehdit ediyor. Köy sakinlerin çektiği görüntülerde, vadide bulunan neredeyse her ağacın altında tomak tomak çöplerin biriktirildiği görülüyor.
Köy sakinleri tepkili
Köy sakinleri, vadinin çöplüğe çevrilmesine tepki göstererek, artık ziyaretçilerin vadide piknik yapmasını istemediklerini belirtti. Köy sakinleri, yaptıkları uyarılara rağmen bölgeye gelen ziyaretçilerin çöplerini vadide bırakarak gittiğini kaydetti. Köy sakinleri, çöpleri kendi imkanları ile topladıklarını ancak vadiden çıkarmak için gerekli araç ve gereçlerinin bulunmamasından kaynaklı zorluk yaşadıklarını belirtti. “Şırnak’ta bir yer” adı altında sanal medyada yapılan paylaşımlara tepki gösteren köy sakinleri, yapılan paylaşımlarda çöplerin vadide bırakılmaması için gerekli uyarıların yapılmasını da istedi.
Kaynak: MA









