Gever Belediyesi bünyesinde kurulan Binevş Kadın Dayanışma Merkezi kadınların kitlesel katılımıyla açıldı
Colemêrg’in Gever (Yüksekova) Belediyesi, Güngör Mahallesi’nde Binevş Kadın Dayanışma Merkezi’ni açtı. Çok sayıda kadının katıldığı açılışta konuşan Gever Belediye Eşbaşkanı Şadiye Kırmızıgül, merkezi açma gerekçelerinin kadın dayanışmasını büyütmek olduğunu söyledi.
Gever’in kadın kentleri projesi kapsamında seçilen belediyelerden biri olduğunu hatırlatan Şadiye Kırmızıgül, “Kadınların birbirini savunmaları gerekiyor. Böyle güzel bir kentte böyle bir kuruma ihtiyacımız vardı. Kadınların sosyal, kültürel ve hukuki alanlarda desteklenmesi gerekiyor. Merkezin, kadınların bir araya gelerek dayanışmalarını büyütecekleri, sorunlarına ortak çözümler üretecekleri ve çeşitli çalışmalar yürütecekleri bir alan olacaktır” diye konuştu.
Konuşmaların ardından merkez, “Jin, jiyan, azadî, azad bike Rêbertî” sloganıyla açıldı.
Açılış kadınların halaylarıyla son buldu.
Kaynak: MA









